Logotypy
Czy ważne jest jak wygląda moje logo?
Rozkręcając biznes liczy się pomysł. Często nazwa firmy a już sam projekt graficzny logotypu ląduje na końcu listy.
Otoczeni jesteśmy reklamą i czy tego chcemy czy nie, nie mamy wpływu na to jak czyjaś reklama wygląda. Może być nieczytelna, wprowadzająca w błąd, albo po prostu brzydka. To samo tyczy się logotypu. Często projekt zamiast zachęcić, odrzuca potencjalnego odbiorcę.
Nie jest to wina grafika czy Właściciela firmy, jest to raczej brak wiedzy, że dobrze zaprojektowany logotyp może pozytywnie kreować wizerunek firmy.
Teraz praktycznie każdy jest w stanie zaprojektować logo, jednak nie każdy jest w stanie zrobić to dobrze. Zakładając firmę zazwyczaj mamy ograniczony budżet na reklamę i promocję. Tu rodzi się sprzeczność, bo jak wypromować firmę bez promocji? Jak się wybić?
Oszczędzając na projekcie graficznym często przysłowiowo: strzelamy sobie w kolano.
Nie trzeba od razu budować ogromnej kampanii reklamowej by zapaść w pamięć przyszłym Klientom.
Na początku wystarczy DOBRE logo.
Jak to zrobić?
LOGOTYP = pomysł + kolorystyka + typografia + symbol
Od pomysłu się wszystko zaczyna, kolorystykę trzeba dobierać bardzo starannie, często źle dopasowane kolory nie identyfikują się bezpośrednio z branżą firmy. Typografia ma na celu dobór odpowiedniego kroju liter do pomysłu, można korzystać z gotowych wzorów fontów, modyfikować je lub tworzyć od zera na potrzeby kreacji logotypu. Symbol nie jest elementem niezbędnym, ale może być wartościowym znakiem rozpoznawalnym.
Często logo samo w sobie jest symbolem i nie potrzebuje żadnych dodatków.
Inspiracje najlepiej czerpać od najlepszych. Przykładem tego jest Coca-Cola, Nike, Apple, Google czy Facebook.
Jeśli wystarczy tylko zestawienie kolorów, kształtu czy symbolu by zostać rozpoznawalnym oznacza to, że osiągnęliśmy sukces.