projekt opakowania na skarpetki, niestandardowa forma opakowania

Niestandardowe formy opakowań

Rynek branży opakowaniowej przesycony jest wszelkiego rodzaju formami opakowania produktu. Od najprostszych  kartonowych pudełek czy foliowych torebek po naprawdę wyszukane formy z wykrojników czy tworzyw pcv.

Wszystko zależy od celu strategii marketingowej danego produktu. Czy chcemy się wyróżnić na rynku? Czy nasz brand chce opowiedzieć jakąś historię Konsumentowi? I czy w ogóle stać nas na naprawdę ekstrawaganckie opakowanie? To są pytania na które musisz sobie odpowiedzieć.

Czasami wyszukane opakowanie to przerost formy nad treścią i wygrywa prostota, ale bywa, że ciekawa forma opakowania od razu przyciągnie wzrok konsumenta i nasz cel został osiągnięty.

Przedstawiamy kilka fantastycznych przykładów opakowań z różnych branż z całego świata, jako dowód na to, że warto jest czasami zainwestować aby nasza marka na stałe wkradła się w umysły potencjalnych Klientów.

Wystarczy tylko papier i pomysł

Nie trzeba wcale wielkich nakładów finansowych, żeby zapakować produkt. Oto przykład koreańskiej firmy odzieżowej, która zapakowała swoje produkty w prostą formę: kartonowa owijka z wykrojnika w kształcie pędzla. Efekt WOW na półce murowany.

projekt owijki, projekt opakowania na odzież

Opakowanie rosyjskiego projektanta Nikity Konkin, które zbierało laury przez poprzednie kilka lat to projekt prostego kartonika z wykrojnikiem. Kluczowym elementem jest tutaj niekonwencjonalne podejście, bowiem opakowanie zawiera makaron, który w zależności od rodzaju ma kojarzyć się z daną fryzurą.

projekt opakowania na makaron, design opakowań, opakowanie z wykrojnika, kartonik

Jak zapakować herbatę? W TeaPee! Niesamowita forma kartonowa w postaci wigwamu pomieści torebki herbaty i nada niepowtarzalny charakter marce. Zwróćmy uwagę na to jak wdzięcznym materiałem jest papier czy karton i jak wiele można z niego wykreować kształtów i form przy jednocześnie niewielkim budżecie.

projekt opakowania na herbatę, opakowanie kartonowe, wykrojnik

Jeśli już jesteśmy przy niskim budżecie, spójrzmy jak można doskonale wykorzystać trend w branży opakowaniowej na opakowania ekologiczne. Prosty, szary karton oraz wykrojnik z okienkiem aby produkt był widoczny. Doskonała kreacja dla firmy Milbarn pasująca do charakteru produktu jednocześnie sygnalizując konsumentowi jego wysoką jakość.

opakowanie ekologiczne, eko, kartonik, projekt eko

Jak etykietą wyeksponować produkt

Proste opakowania przezroczyste takie jak szklane butelki, PETy czy plastikowe kubki aż się proszą aby wykorzystać ich przezroczystość do wyeksponowania produktu, jego koloru, właściwości, czy struktury.

projekt etykiety na sok, projekt etykiety

Naklejka w postaci etykiety na plastikowy kubek z zachowaniem przezroczystości w miejscu owocu idealnie podkreśli smak i fakturę naturalnych soków wyciskanych do których opakowanie jest dedykowane. Tutaj kolor samego produktu gra główną rolę na opakowaniu.

projekt etykiety na mleko, opakowanie na mleko, etykieta mleka

Prosta forma, minimalizm a jaki mocny przekaz. Dowód na to, że na opakowaniu mleka wcale nie musi się znaleźć krowa czy pięknie wyrenderowane mleko. Produkt się sam broni!

O to elegancki przykład zadruku etykiety wody funkcjonalnej. W miejscu gdzie ma być widoczny produkt zachowano przezroczystość, tworzy to złudzenie owoców unoszących się w wodzie.

projekt etykiety wody, woda funkcjonalna, woda owocowa, projekt butelki

Chcesz stworzyć z nami swoje opakowanie?
Zobacz nasze portfolio i napisz do nas!