opakowanie na suplement Fertsitim

Projektowanie opakowań suplementów diety oraz leków – wszystko, co powinno się o nim wiedzieć

Projektowanie opakowań suplementów diety i leków wymaga innego podejścia niż tworzenie projektów opakowań dla innych produktów. Szereg wymagań prawnych oraz dotyczących materiałów do produkcji sprawia, że opakowania dla tej grupy produktów wyróżniają się na tle innych już na pierwszy rzut oka. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o kartonikach, butelkach, tubkach i słoiczkach, w które pakowane są suplementy diety oraz leki.

Czytaj dalej

proces projektowania narzędzia

Projektowanie opakowań – od czego się zaczyna?

Projektowanie opakowań to złożony proces. Zanim projekt trafi do drukarni lub innego producenta opakowań jest dopracowywany nawet przez kilka tygodni. Nad szkicem pracuje często wiele osób, które dbają o to, by gotowe opakowanie spełniło każdą niezbędną funkcję. Od czego zaczyna się tworzenie opakowania?

Czytaj dalej

opakowanie kubek z kawą

Świąteczne i okazjonalne opakowania produktów coraz popularniejsze

Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, Wielkanoc, Dzień Matki – to tylko niektóre ze świąt, w okresie których w sklepach pojawiają się dobrze znane produkty w zupełnie nowych opakowaniach. Limitowane edycje smakowe i zapachowe, unikalne wzory oraz sezonowe opakowania na dobre zadomowiły się zarówno w przypadku produktów znanych marek, jak i marek własnych w dyskontach lub supermarketach. Dlaczego producenci decydują się na projektowanie sezonowych i świątecznych pudełek, butelek i innych rodzajów opakowań?

Czytaj dalej

paleta kolorów

10 marek, które opatentowały kolor jako znak towarowy

Uzyskanie patentu na logo marki lub konkretny projekt jest skutecznym sposobem, by odróżnić się od konkurencji i zdobyć przewagę na rynku. Firmy idą jednak o krok dalej i próbują opatentować kolor, wykorzystywany przez nie w reklamach, logo lub na opakowaniach produktów. Co trzeba zrobić, by było to możliwe? Komu udało uzyskać się patent?

Czytaj dalej

Opakowanie produktu a wizerunek marki

Opakowanie produktu przez lata pełniło głównie funkcję praktyczną, zabezpieczając towar przed uszkodzeniem i ułatwiając jego magazynowanie oraz transport. Obecnie rola opakowania jest znacznie szersza. Wykorzystuje się je do podkreślania wizerunku marki, charakteru produktu oraz zwiększania rozpoznawalności producenta. Dlaczego z pozoru zwykły kartonik lub pudełeczko stały się tak ważne?

Czytaj dalej

butelka cocacola

Szklana butelka Coca-Coli – najsłynniejsze opakowanie świata

Gdyby nie szklana butelka Coca-Coli, być może dziś w ogóle nie pamiętalibyśmy o napoju, który powstał w 1886 roku. Orzeźwiający, słodki smak Coca-Coli podbija obecnie podniebienia w ponad 200 krajach na świecie. Jego popularność i długoletnia historia to zasługa między innymi słynnej butelki, która jest pierwszym w historii opakowaniem opatentowanym jako znak towarowy.

Czytaj dalej