X
    Categories: Blog

Identyfikacja Wizualna Firmy

Jak wypromować firmę?

Na co dzień żyjemy w reklamie. Na każdym kroku spotykamy ulotki, bannery, plakaty reklamowe promujące coś, prowadzące do czegoś.

Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak bardzo w naszym życiu obecna jest reklama. Kupując produkty w sklepach, chodząc do restauracji, jadąc samochodem czy metrem jesteśmy zalewani masą przekazów.

Jednak jest coś co pozwala odróżnić jedną marką od drugiej, dlaczego kupujemy taki produkt a nie inny, dlaczego korzystamy z usług tej firmy a nie konkurencyjnej.

To szereg zabiegów projektowych i marketingowych by zachować spójność przekazu wizualnego i kreować daną markę. Jest to Identyfikacja Wizualna Firmy.

Składa się z poszczególnych elementów zaczynając od projektu najważniejszego -logotypu.

LOGOTYP

To od niego zaczyna się cały proces projektowy mający na celu odróżnienie jednej firmy od drugiej. Począwszy od kolorystyki, ograniczonej do kilku kolorów, kroju pisma, kształtu, nawiązaniu grafiką do nazwy kończąc na zaprojektowaniu symbolu – znaku graficznego bezpośrednio kojarzącego się z branżą firmy czy marki.

Następnym obowiązkowym elementem jest:

KSIĘGA ZNAKU

To przewodnik pokazujący jak używać logotypu, w jakich konfiguracjach jest możliwy a w jakich zabroniony. Pokazuje obszar bezpieczny w jakim możemy umieścić logotyp na reklamie, bannerze czy ulotce. Zawiera zestaw kolorów i fontów użytych w logotypie i materiałach promocyjnych.

Kolejnym etapem jest zaprojektowanie niezbędnych elementów reprezentujących firmę przyszłym klientom

MATERIAŁÓW PROMOCYJNYCH:

  • wizytówki
  • papier firmowy
  • koperty firmowe
  • foldery
  • ulotki
  • torby reklamowe
  • gadżety reklamowe

I tu zdaje się, że kończy się cały proces projektowy, ale można zrobić więcej.

Powtórzone logo to nie wszystko, aby przebić się wśród konkurencji.

Ważny jest PRZEKAZ WIZUALNY, który tak naprawdę buduje i kreuje markę na zewnątrz.

Oprócz Księgi znaku i materiałów promocyjnych zachęcamy do wydłużenia komunikatu po przez projekt wnętrza z zachowaniem kolorystyki i klimatu danej frmy.

Przeniesienie symbolu marki na wszystkie możliwe nośniki wizualne jak na przykład karta menu w restauracji lub podkładki pod szklanki w barze czy kawiarni niewielkim kosztem poszerzy ten przekaz, który zaprocentuje w przyszłości. Dla konsumenta liczy się niebanalny pomysł i oryginalność, które będzie mógł docenić i które skłonią go do powrotu a przecież o to właśnie nam chodzi.

admin :